30 juli Souillac 20 km

30 juli 2016 - Souillac, Frankrijk

Wakker worden met onweer en regen in onze luxe kamer is heerlijk. Na een ontbijtje hebben we de scenic route naar Souillac genomen. Een stevige pukkel hadden we te nemen maar eenmaal boven was het relax naar beneden rijden. Om 11.15 zaten we onder platanen langs een doorgaande weg aan de koffie. Veel verkeer op deze zwarte zaterdag. Na, de koffie ook maar geluncht op diezelfde plek. En dan is het 14.30 en dan duurt het wachten tot de bus vertrekt wel erg lang. Zo nu en dan zien we bepakte fietsers ronddarren. Moeten vast ook met de bus mee, is onze reactie. Om 18.30 daverende onweersdonders. En grote druppels regen op het moment dat we bij de Lidl staan om voor de inwendige mens onderweg te zorgen. Bij de bus aangekomen staat een grote groep al te wachten. Dit zijn vooral fietsers die een rondtoer hebben gemaakt met bagagevervoer en wetende dat de prak, lees driegangenmaaltijd, klaar staat op de camping. Er hangt ook echt zo'n groepssfeertje. De fietsen worden ingeladen nadat de voordragers eraf zijn gehaald. Het wachten was op een stel die niet hadden door gekregen dat de bus om 20.00 vertrok ipv 20.30. Laat die man nou een oud-collega van het Oostvaarderscollege zijn. Het duurde wel lang voor hij mij herkende maar wist zich wel te herinneren dat ik Marthe de borst gaf op woensdag in een tussenuur.