Cahors 20 juli 40 km met de fiets

20 juli 2016 - Cahors, Frankrijk

We staan nu in Cahors op een Camping maar het had weinig gescheeld of we waren daar weer vertrokken. Maar daarover straks meer. Vandaag is de dag om naar Argenton sur Creuse te fietsen want daar vandaan vertrekt de trein richting Limoges, Brive en Cahors. Omdat we van onze beschreven fietsroute afwijken weten we niet wat we tegen komen. Prachtige tocht en veel steile klimmetjes. Gelukkig is het niet zo heet meer als gisteren en zelfs zien we hier en daar wat wolkjes. In Argenton eerst naar het station en vroegen een enkeltje voor Cahors. Qua? Cahors, Qua? Cahors en echt goed uitgesproken. Uiteindelijk hielp een collega, oh Cahors! Twee keer overstappen waarbij we voor de laatste overstap 6 minuten de tijd hebben. Ik, overmoedig, zei tegen Herre, die staat vast aan de andere kant van het perron. Mis dus! Gelukkig wel een kleine lift maar met kunst en vliegwerk de fiets erin gekregen. Eerst Herre, hij zou de trein wel even tegen houden, uiteindelijk waren we niet de enige fietsers. Vier fietsen stonden in de coupé en al snel bleek dat de achterste fiets er als eerste uit moest. De grote wisseltruc was snel geregeld. Op de camping aangekomen en betaald kwamen we op ons plekje op het terrein, bestemd voor één caravan, stonden 8 plekken voor fietskampeerders. Ik kreeg het er Spaans benauwd van zo dicht op elkaars lip. Terug naar de receptie om te vragen of er een andere mogelijkheid was. Niet dus, ook konden we geen geld terug krijgen. Uiteindelijk hebben we toch een ander plekje gekregen weliswaar langs de route naar het toilet maar alles beter dan de postzegel.
Morgen snel naar St Sulpice, de laatste 40 km. Hopelijk is het daar wat rustiger!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    20 juli 2016
    Ik weet wel leuke en niet heel drukke campings in de omgeving!