In Etosha 7 maart

8 maart 2017 - Etosha Safari Camp, Namibië

7 maart
We trekken verder het park in, alles weer ingepakt. Dit loopt als een geoliede machine. Twee uur nadat we zijn opgestaan, uitgebreid ontbeten, ja nog steeds met pannenkoeken, koffie drinken en douchen kunnen we vertrekken. Net van de kampeerplek vertrokken zien we twee giraffen. We proberen een 'officiële' safarigids te volgen maar hebben hier al snel genoeg van. Officieel mogen Marthe en Marco niet autorijden omdat zij nog geen 30 jaar zijn maar we laten hen af en toe rijden op de zandpaden. Vooral Marco vindt dit heerlijk. Marthe heeft ook gereden maar zij kan zich dan niet goed op het wild concentreren. Als volleerde sporenzoekers zien we gedroogde neushoornpoep, het is het territorium maar waar is dat stomme beest. Even later zien we de secretarisvogel, prachtig om die in het wild te zien. Voor korhoenen stoppen we niet meer, al sloven ze zich nog zo uit.
Het is niet toegestaan om uit de auto te stappen in het park dus als we onderweg koffie willen zetten moeten we naar een omheind gebied, een soort picknickplaats waar de wilde dieren ons kunnen bewonderen. Het voelt als de omgekeerde wereld. Na de koffie rijden we de picknickplaats uit, sluiten weer keurig het hek en gaan weer verder op safari. Een officiële safarigids vertelde ons dat de weg verderop onbegaanbaar is en we zijn verplicht om kilometers terug te rijden om vervolgens laat in de middag bij de volgende kampeerplek, Halali, aan te komen.
Iedere camping heeft een waterplaats waar dieren naar toe kunnen komen om te drinken. Er is alleen zoveel regen gevallen de afgelopen dagen dat de wilde dieren niet afhankelijk zijn van de waterplaatsen. Wij hebben tot nu toe geluk gehad met de buien, we zagen ze vooral in de verte. Vandaag is het weer onrustig.
In de loop van de middag wordt de bewolking dreigender en we hebben tijdens het avondeten een bui gehad. We hebben kunnen schuilen onder de daktenten. Alleen de tafel en daardoor ook het eten werd nat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Coby:
    8 maart 2017
    Wat leuk dat ik dit mag meebeleven
  2. Pauline Baumgarten:
    9 maart 2017
    Jammer van het avondeten. Maar een extra pannenkoek nemen bij het ontbijt. Veel plezier verder.