Igoumenitsa

11 juni 2018 - Igoumenítsa, Griekenland

Maandag 11 juni
We hoeven vandaag niets. We ontbijten aan de boulevard en Herre is druk met de contactjes van zijn fiets. Het lijkt erop dat zijn fiets soepeler rijdt tot hij op mijn fiets een stukje gaat rijden om te ervaren hoe dat is. Dan blijkt dat hij nooit zo heerlijk heeft gereden. Het blijft stoempen voor hem. Het is duidelijk, het avontuur eindigt hier of eigenlijk als we thuis zijn want als we woensdagochtend vroeg in Venetië aankomen moeten we op de een of andere manier nog met de trein thuis zien te komen. Herre probeert via onze reisverzekering iets te regelen maar wij zijn in het bestand nergens te vinden. Grappig dat het geen probleem is om jaarlijks geld over te maken naar de reisverzekering.
Toch hebben we vandaag nog volop genoten. We zijn naar een strandje gefietst, grenzend aan een mooi moerasgebied op 5 km afstand van Igoumenitsa waar we in een taverne zijn begonnen met koffie maar uiteindelijk nog uren zijn blijven plakken en natuurlijk met vis hebben geluncht. In ons verlaten hotel blijkt nog een Nederlands stel zich te hebben gesetteld. Wij komen hen tegen bij het verlaten van het hotel en zij blijken ook fanatieke fietsers te zijn. Al snel besluiten we met Wim en Martha te eten en dat was heel gezellig. Na de afrekening moeten wij nog even langs de bank en de winkel voor wat boodschapjes voor de inwendige mens op de boot. Bij de flappentap wacht ik iets te lang met het uitnemen van mijn pas waardoor die terug in het apparaat wordt geschoven. In Nederland ben ik gewend eerst de pas terug te krijgen en hierna het geld. In Griekenland krijg je eerst het geld en daarna je pas terug. Geen pas meer en ook geen mogelijkheid om morgen bij de bank de pas op te halen. Beter door de bank ingenomen dan gestolen zal ik maar zeggen. De wekker is gezet. Om 4.30 moeten we eruit.

1. Els:
    12 juni 2018
    Fijn dat jullie ondanks de pech toch ook kunnen genieten.