Vrijdag 12 september

12 september 2014 - Brindisi, Italië

Vrijdag 12 september
Wat een verschil in prijzen tussen Sicilië en Calabrië. Gisteren kochten we al twee grote ijsjes voor in totaal 3 euro. In ons hotel namen we een half litertje wijn voor 1,50. Ja, dan neem al snel nog een karafje. Twee grote kopjes koffie vanmorgen op een toplocatie voor 2,00. Ongelooflijk!
Vandaag dus de spanning of de fietsen in de bus mee kunnen. Het wordt sowieso een tocht met veel overstappen. Eerst twee keer trein, dan bus over een afstand van 140 km en dan nog een stukje trein van Tarento naar Brindisi met de klemtoon op Brin want anders begrijpen die Italianen echt niet waar je naar toe wilt.
De treinen die we vandaag hadden om in te reizen waren  nog minder op het meenemen van fietsen Ingericht. Bij het eerste traject moesten we bij het eerste station eruit en hoefden we de fietsen niet naar een verhoogd platform te dirigeren. Bij de tweede trein was het een heel karwei om de fiets de trein in te kregen. Drie smalle trapjes omhoog, super smal, en daarna een scherpe bocht van 90 graden wat niet te doen was met bepakking. Dus alles eraf, stuur een kwartslag gedraaid en de fiets in het 'kolenhok' gezet. Alle elf tassen ernaast gezet en toen konden we gaan zitten. Tijdens de treinreis zaten we in onze rats dat de fietsen niet in de bus mee konden maar toen we aan kwamen lopen, keek de chauffeur niet eens raar op en zei in het Engels notabene: 'other side'. Het kan niet anders dan dat er door gegeven is dat er twee vreemdelingen met fietsen aankwamen! Dolgelukkig stapten we in de bus en nog blijer werden we toen we zagen wat we niet hoefden te fietsen. Het enige minpuntje vandaag was dat de boot naar Patras niet ging of al weg was. Toen maar op zoek naar een hotel en wonder boven wonder hadden we een ruime kamer met een groot terras. Uitzicht op een haven en aan de rand van het centrum. Het grappige was dat we ook dit keer net als gister kamer 204 hadden!

1. Tanja:
    13 september 2014
    Ongelofelijk hoeveel energie jullie hebben, wees daar maar heeeeel blij mee!!! Is niet vanzelfsprekend allemaal. Succes verder, t end komt in zicht!
  2. Carolien de Jager:
    13 september 2014
    Wat een hobbels. Het fietsen was al een hele onderneming, maar niet fietsen vergt een heel andere energie en improvisatie. Nogmaals petje af! En fijn dat jullie gewoon blijven genieten. Daar kan ik wel wat van leren.