Naam:
197

Over ons

een

2014

Soms wil je uitdaging aangaan. Al jaren wil ik een fietstocht naar Kreta maken. Dit jaar komt het ervan. Samen met Herre Heersma vertrekken we rond 1 augustus.

2016

We vertrekken op 8 juli naar St. Sulpice sur Celé in Frankrijk. Het eerste stukje smokkelen we door met de trein naar Maastricht te gaan. We willen de afstand in twee weken afleggen.

2017

Een mooie reis naar Namibië. Als herinnering aan dochter Maaike en de 25ste verjaardag van dochter Marthe

Over onze reis

Het is de bedoeling dat we naar Kreta fietsen. We zullen vertrekken vanuit Utrecht richting Nijmegen. Vanuit deze plaats zullen we vooral de Rijn aanhouden en dichtbij Bazel het Rhône dal opzoeken en naar Marseille fietsen. Al eilandhoppend via Corsica, Sardinië en Sicilië (met een tussenstop op Stromboli en Vulcano) richting het vasteland van Italië naar Brindisi. Hier stappen we op de boot naar Patras. Vanuit Patras zuidwaarts naar Gythio. Daar de boot via Khitira naar Kreta. We hopen na twee maanden op Kreta te zijn.

Bezochte landen

Wij hebben 20 landen (8%) bezocht:

België, Brazilië, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, IJsland, Italië, Malta, Namibië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.