Namibië, de reis er naar toe en de eerste dag

28 februari 2017 - Solitaire, Namibië

24 feb
Maaikedag
Vertrek via Frankfurt naar windhoek. Eerste deel met trein. Op station Overvecht kwamen we Marjolein tegen die een foto van ons maakte. In de Ice was het een drukte van jewelste. Bij Arnhem zaten alle passagiers op de juiste plek. De reis ging voorspoedig na ruim drie uur met snelheden van 300 km per uur, kwamen we in Frankfurt aan. Snel onze bagage afgeleverd en een lekker biertje genomen. Het boarden ging snel maar eenmaal taxiënd kregen we de mededeling dat één van de passagiers zijn paspoort bij de servicedeck had laten liggen. Hoe dat kon, weten we tot op de dag van vandaag niet. Slapen blijkt toch lastig. Dat lag niet aan de wijntjes die af en aan werden geserveerd

25 febr
Onze man die ons naar de autoverhuur bracht was snel gevonden. Even geld uit de flappentap en Marco even geld gewisseld en op naar de autoverhuur. Her duurde nogal lang voordat alles uitgelegd was maar rond een uur of 10.00 vertrokken we. Eerst naar de mall voor inkopen en daarna op pad. Herre heeft voor vertrek nog contact gehad met Stefan Niemann een oude collega uit de tuberculose branche. Hij overnacht in Rehoboth. Daar was geen plaats voor ons op die camping. Toch wilde Herre perse langs die camping. Een hoop heen en weer geargumenteerd en voor de lieve vrede toch een omweg gemaakt. Oo de camping bleek er een plaats beschikbaar te zijn. Toch vreemd, volgens mij, heeft dit ook te maken met dat het personeel toch hun geld wel krijgt. We hadden een prachtige plek aan het stuwmeer. De avond kon niet meer stuk dachten we tot zonsondergang. De muggen kwamen in koloniën aanvliegen en je gelooft het niet, ik was niet de pineut dit keer. Terwijl we naar bed gingen hoorde ik Marthe en Marco verwoed bezig muggen te verjagen. Ik viel even in slaap totdat ik hoorde dat dit bij onze buurtjes echt niet meer ging. Voor de privacy hadden we een extra tent meegenomen en die werd opgezet. Puntje bij paaltje hebben de jongelui heerlijk kunnen slapen en ik... ik lag nog uren wakker omdat ik over mijn eerste slaap heen was.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    28 februari 2017
    Nog Deet meegenomen?
  2. Pauline Baumgarten:
    1 maart 2017
    Leuk weer om te lezen Tineke.