10 juli 45 km

10 juli 2016 - Varennes, Frankrijk

Het is niks dat ik fillers in mijn onderlip heb gedaan maar daardoor schijnt de zon er fel op en heb ik blaren op mijn lippen.
Vandaag hebben we echt kunnen ervaren wat het landschap te bieden heeft. Hellingen die langer duren om te beklimmen dan te genieten van de afdaling. Het is net een attractie in de Efteling, drie kwartier in de rij voor 2 minuten pret. Kortom, ik moet vooral even wennen aan het ritme van stijgen en dalen. Onderweg om 11.00 koffie gedronken in een typisch Frans café l'ecluse, de sluis in Doulcon. De bezoekers zouden niet misstaan in de film bienvenue chez les Chtis. Je weet wel die film waarbij een postbeambte die hoopte op promotie weggebonjourd werd naar één van de noordelijke arrondissementen. En hij hoopte dit verborgen te houden voor zijn gezin.
Er werd in het cafe veel gedronken en gegokt.
Om 14.30 kwamen we in het dorp Varennes aan waar de camping staat. Eerst een biertje en toen Herre vroeg of de keuken gesloten was bood de serveerster ons een barbecuemaaltijd aan met frites. Heerlijk gegeten dus en de twee biertjes gingen er in als als zoete koek. Daarna de camping  opgezocht en een mooie plek onder de bomen met picknicktafel gevonden. Ook op deze camping weer veel Nederlanders.
We hebben trouwens zo'n korte afstand afgelegd omdat de volgende camping op 75 km afstand ligt. 110 km fietsen met temperaturen van boven de 30 vinden wij toch iets teveel van het goede.
Vanavond gaan we naar het plaatselijk cafe voetbal kijken, alleen voor de sfeer natuurlijk.
O ja, die fillers zijn natuurlijk onzin. Ik heb zo'n plezier in het fietsen dat ik met een lach op mijn gezicht fiets waardoor de zon loodrecht op mijn onderlip brandt.

1. Karen en Frans:
    11 juli 2016
    Wat een sportieve prestatie leveren jullie zeg!
    Maar, verlangen jullie stiekem niet af en toe naar julle E-bikes?
  2. Tineke Mergler:
    13 juli 2016
    Nee, nog niet. Maar de tegenwind is wel heel vervelend!