14 juli, Vezelay 63 km

14 juli 2016 - Vézelay, Frankrijk

Lastig om de tent droog mee te krijgen na zoveel regen. Zelfs een espresso in de bar kon er niet voor zorgen de tent droog in te pakken. Om 9.45 vertrokken en zowel Herre als ik hebben enorm veel plezier in het fietsen. Na 25 km koffie gedronken. Misschien even leuk om te vertellen hoe we dit doen. We stoppen bij een bankje. Herre pakt de bidon met water en ik pak uit één van mijn tassen, een pannetje, brander, bekers, aansteker en zakjes koffie. Het loopt allemaal gesmeerd. Binnen vijf minuten zitten we aan de koffie en het smaakt echt lekker. Als de koffie op is, en we verder fietsen, wordt het wel erg donker achter ons. Allebei denken we, gewoon een kwestie van doorfietsen maar opeens is het overal donker om ons heen. We schuilen onder een spoorbrug. Het onweert, regent en voorlopig wordt dit de plek waar we bivakkeren. De temperatuur van 20 graden zakt gestaag tot 14 graden. Ondertussen zoeken wij warmere kleding want kou is niet echt prettig. Ondanks de warmere kleding blijven we het koud hebben en besluiten een kop soep te maken. Weer een andere tas opengemaakt voor de soep. Maar het was heerlijk. Na 1,5 uur stopt het met regenen en kunnen we doorfietsen. Al snel, na een kwartier, moeten we de warme kleding weer uittrekken. Nog 16 km naar onze volgende camping. Wat colletjes van 7% maar wij laten ons niet kisten. Een prachtig plek op de camping gevonden en daarna het dorpje in voor wat boodschappen. Gelukkig is het een toeristisch dorp want in andere  dorpen is op 14 juli natuurlijk alles uitgestorven

1. Jan:
    15 juli 2016
    Zelfredzaamheid. Prima.
    Die 14 juillet is een vrai catastrophe voor de Fransen geworden maar niet voor jullie.