prémery 60 km

15 juli 2016 - Prémery, Frankrijk

Tja, denk je op een camping aan de fietsroute te staan, komen we na 3,65 km flink dalen erachter dat we op de verkeerde weg zitten. Terug zagen we beiden niet zo zitten dus een alternatieve route gezocht en gevonden. Flinke klimpartijen maar wat een uitzichten. Er zijn veel wandelaars op pad die de pelgrimsroute volgen. Gisteren zagen we zelfs een stel met een steekwagentje vol bagage dat zij voortrokken en ook nog een rugzak om. Moesten zeker boete doen. In een gehucht stond bij een winkel een tafeltje en twee stoeltjes buiten. Misschien verkopen zij wel koffie, zei ik tegen Herre en zo op onze verjaardag moeten we het er wel van nemen. Lekkere koffie trouwens. We hebben door onze alternatieve route ook nog een stuk langs een canal kunnen fietsen en dat scheelt veel tijd. Een constante snelheid hebben we dan. Rond een uur of 13.00, we hadden toen 35 km gefietst kwamen we een terrasje tegen waar een menu voor 12 euro werd aangeboden. Omdat we toch moesten eten en we nog steeds jarig waren hebben we het menu genomen met een kwart litertje wijn. Zowel het eten als het wijntje waren lekker maar na het eten kreeg ik toch een aanval van een kleine tuk. Achter de kerk hebben we even heerlijk in het gras uitgebuikt en dat was maar goed ook. We hebben nogal wat colletjes te nemen zelfs één met een stijgingspercentage van 8%. Pffff, daar zitten we niet echt op te wachten. Maar uiteindelijk om 16.30 reden we de camping op. Onderweg ben ik mijn toilettasje verloren. Met die onderlip van mij moet ik regelmatig smeren met iets wat ik niet meer heb. Bij de plaatselijke pharmacie, waarbij de apotheker dacht dat ik op mijn mondje was gevallen, herstelcreme en een beschermingscreme voor mijn onderlip gekocht en omdat ik nog steeds jarig ben ook maar een nieuwe kohlpotlood, mascara en een pincet. Lippenstift heb ik nu even niet nodig en een toilettasje met spiegeltje verkochten ze helaas niet.

1. Pauline Baumgarten:
    16 juli 2016
    Wat leuk om jezelf steeds te verrassen op je verjaardag. Lekker eten, lekker dutje, leuk cadeautje. Goed gedaan hoor. En weer leuk geschreven. Goede reis verder.
  2. Jan:
    16 juli 2016
    Gewoon ook als je niet jarig bent flessen wijn erbij. Vooral naar beneden gaat dan sneller.