De fietsen staan klaar

2 juli 2016 - Utrecht, Nederland

We hebben de fietsen waarmee we naar Frankrijk fietsen schoon gemaakt en een grote beurt gegeven. Herre de beurt en ik de schoonmaak. Een juiste taakverdeling in dit geval. Omdat we een stel fietstassen op Kreta hebben gelaten hebben we een nieuw stel aangeschaft. De schouderriemen gebruiken we nooit en hebben daarom de city variant gekocht. Nooit geweten dat deze net zo groot zijn als de tourvariant maar wel veel goedkoper.
De tassen zijn zo goed als gevuld, de laatste apparaten worden opgeladen, een proefrit met bepakking hebben we gemaakt en het begint zo te kriebelen dat we besloten hebben eerder te vertrekken. De uitnodiging voor het eindejaarsfeest van de Werkplaats laat ik aan mij voorbij gaan. Ipv vrijdag 8 juli vertrekken we woensdag 6 juli. Zo hebben we ook iets meer tijd om de afstand te overbruggen. Het tempo wordt ook dit keer 6 dagen fietsen en 1 dag rust. En ook dit jaar gaan we weer kamperen. Onze ervaring met lichtgewicht matrasjes is ons niet zo goed bevallen. Het fietsen ermee wel, inderdaad lekker licht maar het slapen was niet geweldig. Nu torsen we, lees Herre, een tweepersoons luchtbed mee in de hoop hier wel goed op te kunnen slapen.
Herre moet alleen nog een oplossing bedenken/maken voor de kampeerstoeltjes. Er zijn drie dopjes achtergebleven in de drassige bodem tijdens onze vorige reis. Een plankje moet uitkomst gaan bieden.

1. Carolien de Jager:
    3 juli 2016
    Hoi!
    Kees trekt door de Pyreneeën met een lichtgewicht matje van Sea to summit. Geeft best nog verrassend veel steun. Misschien is dat iets voor jullie? Dat scheelt misschien een hoop gewicht.
    In ieder geval een goede start woensdag!
    Harry en Carolien