Monthermé 8 juli, 65 km

8 juli 2016 - Monthermé, Frankrijk

We zijn van plan het vandaag wat rustiger aan te doen. Helaas werkte de Mio cyclo niet erg mee. Kan ook aan Herre liggen die de Mio verkeerde opdrachten heeft gegeven. We werden een aantal keren een leuke steile helling op gestuurd en daar zaten we niet echt op te wachten. We hebben weliswaar 65 km gefietst maar effectief zullen het er niet meer dan 50 zijn. Weer een prachtige tocht, de groene weg langs de Maas. Ook bij Revin hebben we het dorp met alle hellingen genomen terwijl we aan het begin van het dorp een tunnel die er erg obscuur uitzag hadden moeten nemen. Ik riep nog Herre maar hij fietste stoïcijns door. Na een uur, het bureau de toerisme bezocht om de weg te vragen. Ik wist de weg toen maar Herre stond nog ergens verwoede pogingen doen om een goede tocht op de Mio cyclo te regelen. Maar we hebben elkaar weer gevonden. Ook een nadeel is dat we alle meanders van de Maas volgen maar het voordeel is dat de enige hellingen die we moeten maken, de sluizen zijn. Een prachtige campingplaats gevonden, heel groen, aan de Maas. De ijsvogeltjes vliegen om je oren.