De terugreis, 55 km St. Sosy. 29 juli

29 juli 2016 - Saint-Sozy, Frankrijk

29 juli St. Sosy 55 km
Ja, waar doe je goed aan. Zaterdag gaat de fietsslaapbus vanuit Souillac richting NL. Vertrekken vanuit St. Sulpice sur Celé op zaterdag met het gevaar van veel drukte op de weg ivm zwarte zaterdag? Bovendien een weersvooruitzicht van boven de 30 graden. Of een dagje eerder vertrekken en rustig aan kunnen doen. We hebben natuurlijk voor het laatste gekozen. Om vanuit St. Sulpice de hoogvlakte te bereiken is nogal een opgave. Behoorlijk steile klim maar daar hebben we wat op gevonden. Onze Engelse vrienden brengen onze bagage naar boven terwijl wij proberen de hoogvlakte te trotseren. Een gouden greep. Weliswaar buiten adem boven maar we hebben niet hoeven lopen! Andrew kwam ons na 15 minuten achterop en hij was verbaasd hoever we al gevorderd waren. Afscheid genomen en zodra we bepakt en bezakt op de fiets zaten, genoten we volop. Een overstekende ree, enorme vergezichten, na 10 km een ontbijtje met vers fruit en yoghurt, kortom vrijheidsgevoel.
In Alvignac een heerlijke lunch genomen, de kok een Tunesiër, heerlijk en dat voor 10 euro, het kan nog. Hierna kregen we een afdaling met een lengte van 10 km. Het pilsje dat we tijdens de lunch hadden gedronken, werkte ons niet tegen. Wel het moment dat we besloten hadden om, na 8 dagen op onze knieën in en uit de tent te kruipen, een luxe hotelletje te boeken. 15 minuten na sluitingstijd van de receptie kwamen we aan bij een hotel. Wat te doen? Alles verder uitgestorven, wachten tot 17.30 of toch de tent opzetten bij de camping. Met het vooruitzicht een gezellige avond met een varkensfeest te hebben tot in de vroege uurtjes. We besloten te wachten en dat werd beloond. We hebben een super kamer gevonden. Groot, mooi en koel. Voor 30 euro minder konden we ook een warme, benauwde kleine kamer op zolder krijgen met een gedeeld sanitair. De keuze is dan snel gemaakt. Heerlijk! We moeten toch uitgerust aan de busreis morgen beginnen. Nog een km of 15 en dan zijn we in Souillac. 'S Avonds begint de terugreis en zondagochtend zullen we rond 10.30 in Utrecht zijn.

1. Roland:
    29 juli 2016