Op weg naar Etosha

7 maart 2017 - Etosha Safari Camp, Namibië

4 maart
We hebben besloten om vanaf vandaag iedere dag te ontbijten met pannenkoeken en een bakje yoghurt. Dit blijkt een goede basis te zijn voor onze malariapillen.
Na een WIFI break bij het restaurant gingen we op pad om de mountain view trail te doen. Bij de entree van het Waterberg plateau park, hebben we een kopie van een kopie van een kopie gekregen waarop de wandelroutes vermeld staan. Hierop gingen we wandelen en omdat Marco graag de kaart wilde lezen en omdat hij bij aardrijkskunde nooit een Bosatlas had ingekeken, kon het gebeuren dat we het verkeerde pad inliepen en dit niet één keer maar tot drie keer toe. Uiteindelijk na ruim een uur omwandelen, kwamen we bij de juiste trail aan. Herre besloot om terug te gaan naar de camping om vogels te spotten en te internetten. Vier personen tegelijkertijd op WIFI is geen feest namelijk. Na een flinke klimpartij kwamen Marthe, Marco en Tineke op het plateau aan. Na 4 uur wandelen, klimmen en klauteren kwamen we na 14.00 uur aan bij het restaurant waar Herre ons opwachtte. We aten zoals vaker een burger die echt naar hamburger smaakt en zeker 5 keer zo dik zijn als de BigMac. Tijdens het eten, we zaten droog, begon het te regenen. Het koelde flink af. Marthe was helaas haar regenjas vergeten maar gelukkig had zij een omslagdoek bij zich. We gingen vroeg te bedde.

5 maart
Vroeg op pad om boodschappen te doen in Otjiwarongo en richting Etosha te rijden. Boodschappen doen we in een grote supermarkt de Spar. De alcoholische dranken stonden vooraan geëtaleerd. Omdat de witte wijn op, was kwam Marthe al snel met een pak witte wijn aanlopen. Zij werd al snel op haar vingers getikt. Het is zondag en dan mogen er geen alcoholische dranken verkocht worden. Gelukkig hadden we nog een restje. De afstand van 250 km ging redelijk snel. Je mag hier op de B wegen, vergelijkbaar met een tweebaans weg in NL, 120 km per uur rijden. Om 14.00 reden we het Etosha park binnen. Snel de tafel en stoelen op de plek en daarna onze eerste echte safari. We zagen springbokken, gnoes, zebra's, struisvogel een Afrikaanse korhaan. Op deze camping is het een drukte van belang. Komt waarschijnlijk ook omdat we dicht bij de toiletruimte staan. Voor het eerst pas na 22.30 naar bed gegaan. De meeste dagen liggen we ruim voor 21.30 en slapen met gemak het klokje rond tot een uur of 7.00.

6 maart
Wakker geworden door vertrekkende mensen al voor 6.00. Onze plek blijkt niet zo ideaal te zijn. We willen nog een dagje blijven en Herre heeft ervoor gezorgd dat we een plekje hebben aan het einde van de camping ver verwijderd van de toiletruimte. Dat wordt wild plassen vannacht, hopelijk zijn er dan geen jakhalzen in de buurt. We zijn weer op safari gegaan. Een lange weg richting het westen. Marco en Herre wilde liever teruggaan naar de weg die we gisteren reden omdat we een neushoorn gemist hebben. Toch was deze safari zeer geslaagd. Veel jong wild, zebraatjes, springbokjes en gnoetjes. We hebben niet de hele weg gereden maar zijn na 75 km omgedraaid en over dezelfde weg terug gereden. Je verwacht dan geen nieuwe dieren meer maar na steenbokken ineens een gil van Marthe: STOP, een giraf. En heel dicht bij de weg. Onze dag kan niet meer stuk!

1. Jan:
    Weer een leuk verhaal.
    Ook weer spannend en spanning!
  2. Linda:
    Heel leuk om te lezen!
  3. Pauline Baumgarten:
    7 maart 2017
    Dank voor deze aflevering. Prima leesvoer Tineke.