13 augustus

13 augustus 2014 - Heimsbrunn, Frankrijk

Woensdag 13 augustus koud 14gr. en regen, heel veel regen! 40 km
Vanmorgen wakker geworden met wat getik op de tent. Lichte regen, valt mee want de voorspellingen waren veel bewolking en veel neerslag. De richting waar we naar toe moesten fietsen zag er veel belovend uit met stukken blauwe lucht. Na de laatste Lidl aangedaan te hebben, we vertrekken definitief naar Fr., vertrokken we richting Mulhouse. Voor de zekerheid toch maar een regenjasje bij de hand gehouden en dat bleek hard nodig. We waren de stad nog niet uit of het kwam met bakken naar beneden. Het deed ons denken aan de bui van vorig jaar toen we op visite gingen bij buurman Harry, die in de Noordoostpolder op de camping zat. En ook deze keer wisten wij dat de weg naar Mulhouse nog lang was. 6 km voor het centrum van Mulhouse, zagen we een Mac. Doorweekt wilden we naar binnen gaan maar het bleek nog geen 10.30 te zijn. Gelukkig konden we droog staan en toen we binnen waren, verkleumd tot op het bot hebben we eerst een bakkie troost genomen. Ik ging af en toe naar het toilet om mijn T-shirt en fietsbroek te drogen. De airco stond hoog waardoor ik het ook niet warm kreeg. Na een tweede bak koffie en een Mac, ik hoop niet dat ik dit nog een keer zal eten deze vakantie, hebben we gekeken wat de overnachtingsmogelijkheden waren in Mulhouse. Uiteindelijk besloten we tegelijkertijd om door te fietsen. Maar na 40 km in totaal gefietst te hebben kwam er weer een gigantische bui waar we gelukkig voor konden schuilen. In dat dorp zagen we een camping en hier zijn we gestopt en hebben een caravan gehuurd voor één nacht. De was zit in de wasmachine want dat was wel hard nodig na 12 dagen op pad te zijn. En dat alles voor 45 euro.
Het echte klimwerk is begonnen. Vooral in dorpjes weten ze de klim zo te maken dat het uiterste van je wordt gevergd.
Onderweg ook nog een hop gespot.  Herre zou zeggen: "upape epops"
Om alle ellende te vergeten van vandaag, wilden we gezellig uit eten vandaag. Helaas waren beide restaurants op zomerverlof. Lekker dan. Dat wordt een blikje smack met macaroni uit de kampwinkel. Herre verheugt zich er al op

1. Tanja:
    13 augustus 2014
    Grote genade, er wordt wel erg veel van jullie gevergd zeg, dit is niet leuk meer. Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen. Geef jullie ook groot gelijk dat je met enige regelmaat schuilt, in fatsoelnlijke gelegenheden logeert ipv drijfnat de tent in te duiken. Er zijn grenzen en jullie steken er letterlijk en figuurlijk al een boel over. enough is enough. Zorg dat je voldoende sinaasappeltjes etc eet, want je weerstand wordt ook op de proef gesteld en we zij geen 20 meer! Ik DUIM dat t weer nu snel omslaat naar zonnig!!! Hou vol, eens zal t beter worden!xx
  2. Jose mergler:
    14 augustus 2014
    Rob is op bezoek en zou het leuk vinden om je reisblog te kunnen lezen.