17 juli 80 km, Chateaumeillant

17 juli 2016 - Châteaumeillant, Frankrijk

17 juli 80 km Chateaumeillant
Goed voorbereid op vakantie gaan is belangrijk. Zo kwamen wij er na één dag al achter dat ik het bestek niet gecontroleerd had en dat we maar één vork bij ons hadden. Op zich kun je prima toe met één vork. Herre gebruikt een lepel en ik een vork. En als we beiden een vork nodig hadden, gebruikten we hem om zijn beurt. Tot gisteren toen we een verdwaalde vork op een tafeltje van ons hotel zagen liggen. Herre greep zijn kans en nu kunnen we beiden met vork en mes eten op de camping.
Vandaag zijn we vroeg vertrokken omdat we een lange weg te gaan hebben. Op zich geen probleem maar als het boven de 30 graden wordt is het toch niet meer zo comfortabel fietsen. Vooral met de klimmetjes die op het heetst van de dag genomen moeten worden. Omdat het morgen wasdag is, en wij veel vuile was hebben blijven we morgen een extra dag op deze camping staan. Ik heb de wasmachine gereserveerd om 9.00.
We hebben ook besloten tot Limoges te fietsen en van daaruit de trein naar Cahors te nemen. Anders is de kans groot dat we maar een paar dagen in St.Sulpice kunnen kamperen en we willen wel een weekje bivakkeren daar. Toch wel grappig dat we in 1990 daar voor het eerst overnacht hebben. Met de fietsslaaptrein naar Souillac en van  daaruit fietsen richting de Pyreneeën. Daar zijn we nooit aangekomen omdat de camping en de mensen die we daar ontmoeten zo leuk waren dat we daar zijn blijven hangen. 24 jaar geleden hadden we onze eerste reünie met dochter Marthe achterop Herre's rug en Maaike vanuit Cahors naar St.Sulpice. We hadden afgesproken om 14.00 op de camping te zijn maar door treinuitval in Nederland kwamen we ipv 9.00 uur pas om 15.00 aan in Cahors. We moesten toen nog 60 km fietsen. Mobieltjes waren er nog niet en onze vrienden wisten dus niet waar we bleven. En over een dag of zes hebben we dus weer een reünie. Zonder kinderen deze keer.

1. Roland:
    17 juli 2016
    Ik had vroeger op mijn kamer een la vol met bestek van de mensae..
  2. Paul:
    17 juli 2016
    Ik had een Zwitsers zakmes.
  3. Jan:
    17 juli 2016
    Nu weer mogelijk volgens de etikette te eten. En dat kamperend.!