18 juli Chateaumeillant

18 juli 2016 - Châteaumeillant, Frankrijk

Tja, na die tocht van gisteren een rustdag ingepland mede door de hitte. De wasmachine gereserveerd om 9.00. Verder een beetje aangerommeld tot Herre het aan de stok kreeg met een ouder Frans echtpaar, die uiteindelijk Engels bleken te zijn. Misschien ken je het wel. Zit je rustig op de camping, gaat het stel al buiten zittend voor de caravan, televisie luisteren op een niveau dat wij mee kunnen genieten. Herre vroeg of het geluid wat zachter kon in het Frans. Dat escaleerde direct. Zij woonden hier en nog nooit had iemand hen op de geluidsoverlast geattendeerd. Kortom, het geluid is uit best maar de sfeer is ijzig. Ondertussen is de gym in het zwembad dat naast de camping ligt begonnen. Een stevige beat is het resultaat, maar ik neem aan dat dit geen uren gaat duren. Verder hebben we weer onze plannen aangepast. Het is niet te doen met deze temperaturen grote afstanden af te leggen. We hebben nu besloten om in twee dagen naar Chateauroux of een dorpje dat wat zuidelijker ligt te fietsen en vandaar de trein naar Cahors te nemen. Weliswaar een afstand van 60 km maar als er iets is waar ik niet tegen kan dan is het de hitte.

1. Jan:
    18 juli 2016
    Verkeerde klerencamping.
  2. Roland:
    19 juli 2016
    Hopelijk is er vanavond geen 'animatie' voor de jeugd ingepland..