Sancoins 70 km 16 juli

16 juli 2016 - Sancoins, Frankrijk

Ik weet toch echt dat ik ze heb klaar gelegd, zo kwam Herre terug van het sanitair. Maar waar zijn die verdomde lenzen? Heeft hij ze klaar gelegd op een plek waar ik ze niet heb gevonden. Op de trap of zo, of in een laatje bij de andere lenzen? In ieder geval zijn de lenzen nergens te vinden. Niet dat dit een probleem zou zijn als Herre bij het inzetten een lens niet was kwijt geraakt. Dus voor vertrek eerst door het dorp naar de opticien die gelukkig maandlenzen op zijn sterkte had. Daarna op pad richting Nevers, het einde van onze eerste etappe. Gekozen voor de route met de minste hellingen. Gelukkig was het niet zo druk op zaterdag. Om 11.15 zaten we aan de koffie in Nevers en hadden we er al 31 km op zitten. Naar de camping zou nog 30 km zijn dus een vroegertje vandaag tot we er achter kwamen dat de bewuste camping fermé was. Toen via de hoofdweg, druk met verkeer dus, naar de volgende stad. Herre kreeg nog een aanrijding met een dode egel die nog in staat was voor een lekke band te zorgen. Daar kwamen we gelukkig pas achter na het welverdiende biertje en het zoeken naar een kamer.
Ja en dan zitten we op onze kamer met twee schattige Franse balkonnetjes en dan ziet Herre hoe het enige schilderijtje/poster met nietjes in de muur bevestigd is en het hangt nog scheef ook!
Nu zitten we als enige gasten in het restaurant te eten. We krijgen alle aandacht.

1. Roland:
    16 juli 2016
    Jullie zijn dan wel geen pelgrims maar af en toe vind ik de reis net een soort van boetedoening..