19 juli 40 km Neuvy-Saint-Sépulchre 17.00 en 36,4 graden

19 juli 2016 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Tja, dan ben je om 6.00 beiden klaar wakker en wat doe je dan? Inderdaad tent inpakken en vroeg op pad. Om 7.10 vertrokken we en dat is maar goed ook. Om 11.00 waren we op de camping en liep de temperatuur geleidelijk op tot 36,4 graden. Echt niet om uit te houden. Andere fietsers die we gisteren op de camping ontmoet hebben zijn om 8.30 vertrokken en kwamen een half uur geleden helemaal afgepeigerd aan. Dat kwam ook omdat zij haar telefoon op een terras was vergeten en 8 kilometer heen en terug moest fietsen. Een vriend van haar paste ondertussen op haar bagage. Zij, tanig, 65 gepasseerd, hij nog taniger en ook 65 +. Ja, galantheid of emancipatie. Ik weet zeker dat ik, ondanks mijn geëmancipeerdheid, voor één keer zou kiezen voor de galantheid van Herre en hij beaamt dit. Deze fietsers hebben alleen een fietsrelatie maar dan toch.
Bij de camping is een bar restaurant en daar hebben we een menu-tje gegeten voor 15 euro. Heerlijk en daarna uitrusten in de schaduw en wachten op koelere tijden. Dat die maar snel mogen komen.
Morgen nog een km of 30 naar een station. En dan laten wij ons rijden!
Ondertussen is het nu 36,7 graden om 17.30!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    19 juli 2016
    Hier ook pakweg 32 graden en vochtig. Maar gelukkig een afkoelende zee met hooguit een wandeling door de warme duinen.
    Niet te vergelijken met jullie lijden!
  2. Pauline Baumgarten:
    19 juli 2016
    Nog even volhouden. Gaat lukken!
    Ik vind jullie zeer dapper. Zon, wind, regen. Alleen de sneeuw is jullie bespaard gebleven. Slaap lekker en goede reis morgen.
  3. Roland:
    19 juli 2016
    Vergeet je telefoon niet morgen..