21 augustus

22 augustus 2014 - Chabeuil, Frankrijk

Donderdag 21 augustus 78 km

Sprak ik gisteren over de kwaliteit van de camping die te wensen overliet, gisterenavond spraken wij een Engelse vader en zoon die ook op de fiets waren en op dezelfde camping stonden. Zij stonden er al een paar dagen. Toen ik mijn verbazing liet blijken waarom ze niet naar een betere camping waren gegaan antwoordde vader dat dit een prima camping was. Zij waren in Engeland niet beter gewend. Herre en ik besloten op dat moment dat Engeland geen fietsland voor ons is. Positievere verhalen hoor ik graag! We begonnen de tocht vandaag met een lange afdaling door de velden waarbij we zicht hadden op de heuvels die we vandaag zouden moeten bedwingen. Niet van de hoogste categorie maar wel lange beklimmingen. Op het hoogste punt bij Saint Donat hadden we een spectaculair uitzicht op de Alpen.
Wat me op blijft vallen is de nummering van de huizen. Hebben wij in Nl huisnummers per straat, in Frankrijk gaat dit waarschijnlijk per gebied. In de kleinste gehuchtjes zie je namelijk huisnummers 982, maar er is vast iemand die me dit kan vertellen.
In Romans sur Isère, een mooi oud stadje, hebben we op een pleintje in het theatercafé een bier en orangina gedronken. Ik hoopte op zo'n traditioneel flesje. Helaas en dan ook nog een chagrijnige serveerster. Nog 20 km naar de camping waar Hetty en Jan op ons wachten in Chabeuil. We hadden een principe afspraak om 16.30. Om 16.40 komen we aanrijden. Hetty zo perplex over onze timing dat zij geen tijd meer heeft om een foto te maken van onze aankomst. Jan, op weg naar de bakker, komt hard aangerend. Alsof we niet weg zijn geweest. Een heel gezellige avond met zalige dorades en andere lekkere hapjes en drankjes