Dinsdag 23 en woensdag 24 september

24 september 2014 - Kythira, Griekenland

Dinsdag 23 september
Griekenland gaat behoorlijk met zijn tijd mee. In bijna ieder restaurant is WIFI aanwezig. De sport is dan om te achterhalen wat het telefoonnummer is van de taverne. In negen van de tien gevallen is de WIFI code het telefoonnummer.
Herre en ik hebben hier dikke lol om.
Als Griekse mannen in een kafenion aankomen gooien zij hun sigaretten, aansteker, mobieltje en autosleutels op tafel. De oudere mannen gebruiken hun mobieltje om te bellen waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren.
We hebben vandaag Gythio bekeken. Daar waren we erg snel mee klaar! Het was vooral een lummeldag en ik kan niet tegen lummelen. Na een heerlijke vislunch hebben we siësta gehouden. Blij dat we morgen de overtocht naar Kythira maken.
Woensdag 24 september
In oostelijke richting gefietst. Na 2,5 kilometer kwamen we bij een geweldig strand uit. Dat hadden we eerder moeten weten. Veel appartementen en een zeer rustige sfeer. Heerlijk geluncht, natuurlijk vis en hierna de bagage opgehaald in het hotel.
Het meisje dat hier werkt begon een gesprek met me. wat bleek? Haar vriend heeft ons een week geleden een lift gegeven naar Kalamata. Hij had hierover verteld en zijn vriendin antwoordde dat bij haar in het hotel ook een stel uit Holland was komen fietsen. Zij vertelden elkaar hoe we eruit zagen en daarom sprak zij ons vandaag aan. Toeval bestaat niet.
Hierna richting boot gefietst en met een andere fietser uit Canada in gesprek geraakt. Na drie uur op de ferry, kwamen we op Kythira aan. We hadden een kamer gereserveerd omdat we geen zin hadden om rond 19.00 op zoek te gaan naar een kamer. Bovendien is het eiland een soort hoogvlakte. De meeste dorpjes liggen op ongeveer 300 meter. Eenmaal op de hoogvlakte, verwachten wij, is het prima fietsen maar eerst de klim en natuurlijk ligt het strand en haventjes op zeeniveau. We gaan morgen uitvinden of het te fietsen is.
We zijn vergeten geld te halen in Gythio en met 29 euro op zak gingen we eten. We bestelden meer dan gebruikelijk, stom, maar zonder de prijzen vooraf gezien te hebben was de rekening 29 euro. Inderdaad toeval bestaat niet!