Maandag 22 september

22 september 2014 - Githio, Griekenland

Vandaag gaan we naar het wrak van een schip fietsen op vijf kilometer van Gythio. We willen daar gaan zwemmen en lunchen. Bij aankomst hebben we eerst een kop koffie gedronken en zijn in een leuk gesprek geraakt met een stel Noren. Hij dominee en zij verpleegster. Daarna heerlijk gezwommen en langs het strand gelopen naar het wrak en foto's gemaakt. Wij kunnen beiden niet in de zon liggen en daarom hebben wij bij de taverne op houten ligbedden in de schaduw van palmen gelegen terwijl wij de cryptogram van de Volkskrant van afgelopen zaterdag oplosten. Toen we daar mee klaar waren was het tijd om te lunchen. Heerlijk uitgebuikt en rond vier uur richting kamer gereden. Na een heerlijke douche en nogmaals uitbuiken zijn we gaan dineren. En voor het eerst hebben we geld gegeven aan zigeuners. Waarom dit keer wel? Ze hadden een soort draaiorgel gemaakt waarbij de jongen draaiende beweging met zijn arm maakte. Toen hij stopte met draaien ging de muziek gewoon door maar de inventiviteit moet beloond worden. Beter dan bedelen door de hand op te houden. Weer heerlijk gegeten bij de taverne waar we op de dag van aankomst tussen de middag hebben geluncht. Een bord vol heerlijke visjes voor twaalf euro. We hadden het laatste flesje retsina en toen we nog een flesje bestelde gaf de eigenaresse toe dat ze die niet in huis had maar dat ze iemand er op uitgestuurd had om retsina te kopen. Kijk, dat waarderen we. Eerlijkheid.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade