Donderdag 28 augustus

29 augustus 2014 - Sari-Solenzara, Frankrijk

Donderdag 28 augustus, rustdag 26 km

In plaats van zes dagen fietsen en dan een rustdag in te plannen, hebben we vandaag na vijf dagen fietsen een rustdag. We merken dat het vermoeiender is in drukke gebieden te rijden. De batterijtjes zijn dan eerder op. Bovendien moeten we ook wennen aan de hogere temperaturen op Corsica. De zon staat hier natuurlijk ook hoger. We zitten nu op 42 graden NB. Dus de zon staat hier 14 graden hoger dan in Utrecht.
Na een langzame start van de ochtend zijn we naar het oude 'Aleria' gereden. Hierna naar het strand op 3 km afstand waar we het tweede fietspad van Corsica tegenkwamen.  Bij het strand heerlijk in de schaduw geluncht. Onvoorstelbaar dat toeristen met deze temperaturen op het strand kunnen liggen.,ik ben nog wel het water in geweest. Veel grassen in de zee omdat op niet zo'n grote afstand een rivier in zee uitmondt. Tegen vijven durfden we de terugrit weer aan naar de camping. Ik was enorm moe en ben om19.00 even gaan liggen. Na een uurtje maakte Here me wakker. Ik heb eten klaar gemaakt maar was te moe om er zelf van te eten. Om 21.00 ging ik weer naar bed en werd de volgende ochtend om 7.00 wakker.

1. Tanja:
    29 augustus 2014
    De docente aardrijkskunde spreekt!!! Leuk om een reisverslag met dit soort weetjes allemaal te lezen!!!
    Zet 'm op verder! Groetjes, T anja
  2. Jan:
    31 augustus 2014
    Mooi beeldend beschreven. Leef met julliee mee langs de weuv met druk verkeer en de hitte. Goede beslissing gekomen.
    Jullie moeten eel gezond terugkeren!