Van Kalogria naar Mesolonghi 102 km

6 juni 2018 - Missolonghi, Griekenland

Woensdag 6 juni.
De uil in de boom naast onze kamer werd gek van ons. Zodra hij ons, gewapend met fototoestel, de bocht om ziet komen, zweeft hij sierlijk naar een andere boom, onzichtbaar voor onze lens.
We vertrekken om 9.30 vanuit Kalogria. We verbazen ons er al een tijd over dat de batterij van mijn fiets zoveel meer stroom gebruikt. Wisselen van onze batterijen maakt geen verschil. Waarschijnlijk heeft Herre een instelling op zijn fiets veranderd waardoor hij langer met zijn batterij kan doen. Consequentie is wel, dat wanneer ik er als een speer vandoor ga op mijn fiets, Herre meer lichaamsenergie moet gebruiken. Mij hoor je niet klagen daarover. Vlak voor Patras, 35 km verder, drinken we een frappé en laad ik mijn batterij wat bij. Door Patras, een grote industriestad, is vermoeiend lijkt ons. Wat blijkt? Op een fiets vind ik het veel prettiger door chaotisch verkeer te rijden dan in een auto. We moeten naar de brug die buiten Patras de Peleponesos met het vasteland van Griekenland verbindt. Er moet op die brug een speciale baan zijn voor voetgangers en fietsers. Die blijkt er ook te liggen maar voor ons is niet duidelijk hoe hier op te komen. Wij rijden dus over de tolbrug, nauwelijks in gebruik door de hoge tolgelden, heel relaxt naar de overkant, een afstand van 3 km. Op het vasteland eerst een taverne bezocht en heel veel water gedronken. Het is heet en winderig dus verdampen we veel. Nu hadden we natuurlijk na 62 km gefietst te hebben daar kunnen overnachten maar we gaan toch verder. Veel reliëf, snikheet en een batterij, weliswaar opgeladen, die snel zijn zijn kracht verliest. Als een bezetene fiets ik, in de laagste ondersteuning, om Mesolonghi te kunnen bereiken. Met 0% energie over in de batterij en in mijn lijf drinken we een tapbiertje in dit drukke stadje. Het hotel dat we hebben ligt aan de lagune en heeft zijn beste tijd gehad. Weliswaar is er airco en wifi jaar, de tv stamt uit de jaren 70 en het koelkastje heeft nog dikke koelribben. Het tweepersoonsbed is maatje twijfelaar, niet echt aan te raden met deze temperaturen. En natuurlijk volop muggen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marco:
    Afzien! Erg leuk om te lezen wat jullie meemaken 😀
  2. Will:
    Stoere doorzetters!😍👏
  3. Els:
    7 juni 2018
    Wat een ontberingen moeten jullie toch doorstaan zeg ! 😉 Levert wel een leuk verhaal op.
  4. Sonia:
    7 juni 2018
    Echt een supermooie brug vind ik dit. Langste tuibrug ter wereld en heel diep verankerd in de zeebodem omdat die daar zo modderig is.
  5. Jan:
    7 juni 2018
    Mooie brug ook van uit de veer naar Ancona. We hebben nog gezwaaid.
    En jullie weer een prestatie geleverd en wij maar luieren on deck.
  6. Hetty:
    7 juni 2018
    Wat een enorme afstand weer met dit weer! Wees maar een beetje zuinig met je energie..zo'n tapbiertje is dan wel erg lekker..