Kalogria

5 juni 2018 - Kalogria, Griekenland

Maandag 4 en dinsdag 5 juni

Omdat we zondag zo zijn opgeschoten blijven we drie nachtjes in Kalogria. Ook om wat reparatiewerk aan ons lijf te ondergaan. We gaan een rondje fietsen met Hetty en Jan en al snel worden flamingo's gespot in de lagune. Een kwartiertje later zien we een pelikaan zwemmen. Geweldig om zo dicht bij de havenplaats en industriestad Patras zo'n prachtig natuurgebied aan te treffen vol met parasoldennen, duinen en helaas ook veel rotzooi, achtergelaten door dagjesmensen uit Patras. Aan het eind van de middag durven we het aan de zee in te gaan. Wat een verschil met Kreta waar helder koud water uit de bergen vermengd wordt met het zeewater. Daar hebben we moed voor nodig maar hier in Kalogria voelt het zeewater als een warme deken. Het kost dan ook geen enkele moeite om door te komen.
Jan en Hetty staan op de plaatselijke camperstop, eigenlijk niet meer dan een parkeerplaats met wat bomen en slechte sanitaire voorzieningen. De omgeving maakt gelukkig veel goed. Dinsdagochtend zijn Hetty en Jan naar Patras gereden en hebben nog wat overbodige spullen van ons meegenomen richting Utrecht. Zij varen vandaag naar Ancona om hun vakantie in Italië voort te zetten. Wij hebben een fietstochtje  naar Lapas gemaakt en konden daar een prettiger zadel voor Herre kopen. Een alternatieve route terug genomen. Een geur van aarbeienlimonadesiroop kwam ons tegemoet, echter de geur kwam van tientallen open kassen met aardbeienplantjes die vol zaten met aardbeien.
De rest van de dag zijn we vooral de uil aan het fotograferen geweest, die heerlijk in de boom naast onze kamer charmant zat te zijn.

1. Aart en Annemarie:
    5 juni 2018