Van Mesolonghi naar Askatos

7 juni 2018 - Astakós, Griekenland

Donderdag 7 juni.
Herre wil in verband met de komende hitte vroeg vertrekken. Ik wil mijn reisblog schrijven voordat we gaan ontbijten en eigenlijk wil ik ook de weg dwars door de lagune fietsen maar besluit hiervan af te zien. Om 8.30 ontbijten we en om 9.30 zijn we klaar voor vertrek tot Herre constateert dat zijn batterij niet is opgeladen. Balen natuurlijk maar dat geeft mij de mogelijkheid alsnog een stukje te fietsen door de lagune. Al snel zie ik flamingo's en na een kopje koffie fiets ik terug naar het hotel waarbij Herre mij laat weten dat het foute boel is. De batterij laadt niet meer op, einde van ons avontuur. We besluiten om met de bus naar  Igoumenitsa te gaan en daar vandaan in ieder geval de boot naar Venetië te nemen. Om 11.00 stappen we op de fiets en Herre vraagt of hij mijn batterij in zijn fiets heeft gezet. Wat blijkt? Herre's batterij is 100% geladen, niet vreemd dat hij niet meer wilde opladen maar wel vreemd dat de computer een foutmelding gaf dat er 's ochtends maar 11% energie in zat. We gaan dus niet naar het busstation maar fietsen verder naar Astakos, dat kreeft betekent. Daar komen we om 14.00 uur aan en belanden uiteindelijk na een heerlijke lunch in een hotel met zicht op de haven. Ook hier slapen we in een twijfelaar. We besluiten om foto's te nemen van de douchegordijnen die we tegen komen.
Rond een uur of 19.00 legt een grote ferryboot aan in de toch war kleine haven. Waar de tankauto's met kerosine zo snel vandaan komen weet ik niet maar zeker 15 enorme tankauto's worden op het schip gereden om vervoerd te worden naar Kefalonia. Ook werden er nog twee militaire tankers op de ferry gereden.
En wij bekijken dit onder het genot van een glaasje ouzo en pils. Ondertussen hebben wij uitgezocht wanneer de ferry richting Venetië gaat. We hebben de keuze om met Minoan te gaan op dinsdag om 's nachts 02.00 of met Anek 's ochtends om 6.30. Omdat we, lees ik, geen nachtbrakers zijn maar vooral omdat de Minoan om 1.30 's nachts arriveert in Venetië, besluiten we met Anek de overtocht te wagen. We hebben dus volop tijd om naar Igoumenitsa te fietsen.

1. Aart en Annemarie:
    7 juni 2018
    Jullie maken het wel spannend.... leuk geschreven ook.
    Succes!!!
  2. Hetty:
    7 juni 2018
    Zo'n foutmelding van een volle accu die zg leeg is heb ik ook eens gehad. Maar op een minder cruciaal punt..gelukkig dat jullie weer lekker door kunnen fietsen. Lekker vroeg uit de veren dinsdag...
  3. Roland:
    7 juni 2018
    Wat een stress zo. Heb je een losse voltmeter bij jullie? Dan kan je altijd even de spanning testen. Succes verder!
  4. Tineke Mergler:
    8 juni 2018
    Inderdaad Hetty maar liever vroeg uit de veren dan midden in de nacht op een verlaten kade!
    Roland, wat denk je? We hebben wel twee reserve binnenbanden en een buitenband bij ons.
  5. Sonia:
    8 juni 2018
    Herre ziet er héél zen uit