Maandag 25 augustus

25 augustus 2014 - Saint-Mitre-les-Remparts, Frankrijk

Maandag 25 augustus 80 km vlakbij Istres
En vandaag hebben we het gedaan. We zijn het zwembad in geweest. Maar gezwommen hebben we niet. Voor onze oververhitte lijven was het water te koud. We zijn direct naar de douches gelopen en hebben heerlijk onder de douche gestaan om bij te komen van de tocht van vandaag.
We komen dichterbij de Middellandse Zee dus meer drukte op wegen. Dat is minder prettig om te fietsen. Er zijn ook veel meer olijfbomen in dit gebied. Zo reden wij vanmorgen Fonvieille binnen en ik rook de zware lucht van olijfolie terwijl wij langs een olijfoliefabriek reden. Dat deed me denken aan Kreta, heerlijk. In datzelfde dorpje was de wekelijkse markt met verse groenten en fruit maar ook een heuse waarzegster die hiervoor een geit gebruikte. Ook een ouderwetse draaimolen met vliegtuigjes die de lucht in konden en een pluim die de kinderen konden pakken voor een extra gratis ritje. Hier hebben we het laatste boekje van Frankrijk op de post gedaan. Het laatste stuk moeten we op de kaart doen.
Nog iets opvallends gezien onderweg. Al tientallen kilometers zien wij af en toe een tuin afgezet met jalousieën. Allemaal dezelfde grijsblauwe kleur. En allemaal op verschillende plekken geknakt. Het is alsof een fabriek failliet is gegaan en haar partij lamellen voor een prikkie verkocht heeft aan een tuincentrum.
Gisterenavond na het eten zijn we nog even van de zonsondergang gaan genieten aan het etang de Berre. Daar hebben we nog ijsvogeltjes actief gezien en zagen wij een vijftal lepelaars overvliegen.

1. Jan:
    26 augustus 2014
    Een prachtige zonsondergang. De zon hier schijnt ook wel onder te gaan (en weer op te komen) hetgeen waar te nemen is aan verxchillende grijsnuanceringen. Nu naar Corsica, heerlijk.
  2. Paul:
    26 augustus 2014
    oke, eesrst dacht ik dat Tineke alleen een tochtje door Frankrijk fietste.
    Maar toen ik de site een beetje beter bekeek zag ik Herre en Tineke .
    Op wg naar Creta?
    Heel leuk ,veel plezier wees voorzichtig!
    Paul