Zondag 24 augustus

24 augustus 2014 - Graveson, Frankrijk

Zondag 24 augustus Graveson 95 km
Wat een verschil met de vorige dagen. Het is 10.00 uur en we zijn al drie dorpen gepasseerd waar cafétjes uitnodigend staan te wachten op klandizie. Het is zondag, alom bedrijvigheid van Fransen die inkopen komen doen. Zojuist langs de cotes du Rhône druiven gereden en hebben de Mont Ventoux links laten liggen. De wind is nog behoorlijk fris om 10.00 uur maar in de rug. Dat schiet op.
Maar tijdens de siësta zijn de dorpjes zoals we ze kennen, verlaten. Het landschap laat nu ook olijfgaarden zien. We hebben nog twee kleine klimmetjes moeten doen. We doen dit fluitend.
Vijftig kilometer verder zien we de Mont Ventoux nog steeds als een baken in het landschap liggen. Indrukwekkend.
We fietsen in de omgeving van de route du soleil en regelmatig kruisen wij deze. We konden het niet laten om in de buurt van Orange een foto te maken van in file rijdende auto's.
Ik Avignon hebben we even op een terrasje gezeten maar zowel Herre als ik zijn altijd blij om zo'n grote stad snel achter ons te laten. Nog 15 km naar de camping. Een Fransman op de fiets reed het laatste stukje met ons mee om de weg te wijzen!
De camping is ruim opgezet, goed sanitair en heeft een zwembad. Al vaker zijn we zo'n camping tegengekomen en iedere keer zeggen we dan tegen elkaar. Eerst een frisse duik. Maar als de tent eenmaal staat is het ons tot nu toe niet gelukt om te doen wat we van plan waren namelijk zwemmen

1. Denise:
    25 augustus 2014
    Toitoitoi luitjes, gaat mooi zo! Ziet er geweldig uit! Wij hopen jullie in September op Kreta te zien, gaat dat lukken? Wij zijn er vanaf de 16de en vertrekken weer de 28ste. Ligt men op schema?? Veel plezier intussen! Denise en Philip