Van Petalidi naar Marathopoli

2 juni 2018 - Marathopoli, Griekenland

Zaterdag 2 juni
De afspraak is gemaakt. We gaan Hetty en Jan ontmoeten in Methoni.  Jan is jarig en wat is er leuker om met elkaar koffie te drinken. Wij moeten 40 km fietsen om hen te ontmoeten. Zij ongeveer een half uur rijden, is onze inschatting. Wij vertrekken om 9.00 uur en het lukt ons om op tijd in Methoni te arriveren. Hetty en Jan vertrekken om 10.30 en omdat zij dachten dat we veel langzamer zouden fietsen, is onze afspraak toch de mist ingegaan. We hebben nog een laatste kans om elkaar te treffen in Kalogria, een gebied dat grote indruk op ons heeft gemaakt toen we bijna vier jaar geleden naar Kreta fietsten.
De route naar Methoni was prachtig, vooral toen we eenmaal van de hoofdweg af een vos, die ons zag fietsen, angstig het bosschage in zagen schieten. Na een pauze van ruim een uur en twee koffies verder, zijn Herre en ik van Methoni naar Pilos gereden en hebben daar de batterijen opgeladen onder het genot van een heerlijke lunch met natuurlijk vis. Ik kan jullie aanraden om een salade van avocado, mango en stukjes paprika met koriander te maken/eten. Heerlijk! We hebben in die taverne een nieuw Grieks spreekwoord geleerd: kip, vis en vrouwen hebben de vingers van de man nodig. Tja, of ik daar nou op zit te wachten 🤓. Om 15.00 vertrokken we voor de laatste 30 kilometer van vandaag. Eenmaal Pilos uit, rijden wij over een vlak terrein vol olijfgaarden waarbij we onze snelheid flink konden opvoeren. Het is zinderend heet en waren blij dat we in Marathonopoli een biertje konden bestellen. Het hotel, weliswaar duur, is prachtig en na ruim 80 km fietsen ook zeer verdiend.

1. Aart en Annemarie:
    👍👍👌👌
  2. Marijn:
    3 juni 2018
    je spreekwoord is een leuke voor het weekbericht.
    leuk hoor! reis goed!
  3. Marijn:
    3 juni 2018
    Ik ben benieuwd naar de reacties Marijn. Wens iedereen sterkte met nakijken!
  4. Roland:
    3 juni 2018
    Was er niet ook een Nederlands spreekwoord van Vrouwen en vis blijven twee dagen fris?
  5. Jan:
    4 juni 2018
    Het vervolg van onze ontmoetingen is hartverwarmend. Let maar op.