van Rodovani naar Kissamos

30 mei 2018 - Rodovani, Griekenland

Dinsdag 29mei.
Het is gelukt, we zijn vertrokken naar Kissamos, de plek waar de ferry morgenochtend om 8.30 vertrekt. Terwijl in NL de mussen van het dak vallen door de hitte, is het weer hier op Kreta al een week van slag. De wind, die normaal pas in juli zich aankondigt, huilt de afgelopen week rond ons huis. Buiten zitten, laat staan heerlijk ontbijten op ons terras, hebben we al een week niet kunnen doen. De CV hoefde net niet aan. Maar vol energie zijn we op pad gegaan, uitgezwaaid door Will en Theo die de komende twee weken op ons huis passen.
De tegenwind onderweg, we maalden er niet om. In Kissamos eerst maar lunchen en net als we een slokje bier hebben gedronken, krijgen we van Arianne een app-je dat de veerboten 24 uur gaan staken. Weg euforie! Het zal toch niet waar zijn. Twee keer onze fietstocht moeten uitstellen omdat er geen veerboot vaart en nu er een prachtige ferry klaar ligt om ons mee te vervoeren naar Gythio, zou die in de haven blijven liggen. Uiteindelijk loopt het met een sisser af, tenminste dat hopen we.
Aan de overkant wachten Hetty en Jan ons woensdag op, die al weken door de Peloponnesos rijden met hun camper.

1. Niki Verkaik:
    30 mei 2018
    Fijne reis Tineke! Ik hope dat het zal lukken! 😘😘😘 to both!
  2. Inge:
    1 juni 2018
    Veel plezier groet aan herre