Sardinië 2 september Sardinie

3 september 2014 - Olbia, Italië

nsdag 2 september 48 km, Cugnana vlakbij Oblia
Waren we het fietsen zat op Corsica, vandaag hebben we genoten van het fietsen op Sardinië. Het eerste deel richting Palau was wel druk met auto's maar dat bleken vooral dagjesmensen te zijn die naar de eilandengroep Maddalena moesten, een natuurpark ten noorden van Palau. Daarna rust op de weg. Soms pittige klimmetjes waarbij vooral de laatste mij teveel werd. Ik had te weinig gegeten en 20 meter voor de top was de energie op. Herre hielp me van de fiets en ik ging in de berm zitten, gelukkig was er schaduw. Herre gaf me gedroogde vruchten en besprenkelde me met water. Binnen tien minuten was ik gelukkig weer op de been.
Bij een restaurant iets gedronken en daarna nog een kilometer naar de camping met een prachtig groot zwembad. Ook hier weer veel ruimte. 's Avonds wilden wij het dorp in gaan om geld te tappen en iets te gaan eten. Wij vroegen de receptioniste of er nog een dorpje was. 'Actually this is the countryside, the next village is eight km distance'. Dat wordt dus op de camping eten. Hopelijk kunnen we wel met een card betalen.
Niet dat poep en pies een onderwerp is om in je reisblog te behandelen maar het houdt ons wel dagelijks bezig want hoe kom je aan toiletpapier onderweg. Je gaat van huis en je neemt een rol mee. Dat is geen onuitputtelijke bron dus moet dit onderweg aangevuld worden. Kopen is geen optie want werd vroeger in een drogisterij nog een rol Edet keurig in een mooi papiertje verkocht tegenwoordig mag je al blij zijn als toiletpapier per vier stuks verkocht wordt. Om nu vier rollen te kopen en drie achter te laten dat is voor ons zuinige Hollanders toch echt te gortig. Onze één na de laatste rol hebben we gebietst van Hetty en Jan en op de boot naar Corsica hebben we de laatste rol mee genomen voor 274 euro. Daar hebben we ook van kunnen slapen in een tweepersoonsbed en douchen. Daarna hebben we vellen toiletpapier aan kunnen vullen uit restaurants die we onderweg aandeden. Maar gisteren was het zover, we moesten creatief zijn. We hebben tweelaags papieren servetten gekocht en die werken prima. Verder laat ik me er niet over uit.

1. Denise:
    4 september 2014
    Zeg, zie één zo'n papieren servetje (ja, uit dat gekochte pakje) ongeschonden en keurig netjes te houden, als trofée. Leuk voor later....
    Frisse groet, Denise
  2. Carolien de Jager: