Woensdag 3 september

4 september 2014 - Cagliari, Italië

Woensdag 3 september

Iedere ochtend worden we standaard om 7 uur wakker. Het ligt dan aan onze planning of we vroeg of laat willen vertrekken. Vandaag hebben we geen haast. Dus ik ging eerst naar de receptie om de Volkskrant te downloaden. Herre ruimde in tegenstelling tot het dagelijks ritme de slaapspullen op terwijl ik thee zette, de eigenlijke taak van Herre. Om 9.30 vertrokken we voor het laatste stukje naar Oblia over een drukke weg maar dichterbij de stad werd de weg steeds breder. Het kostte wat moeite om de juiste afslag voor de haven te vinden. In de haven bleek al snel dat er geen bootverbinding was met Napels. Toen op zoek naar het station. Dat hadden we snel gevonden. Kaartjes gekocht voor de rechtstreekse verbinding met Cagliari, 270 km zuidwaarts waar de ferry richting Sicilië zou liggen. Kaartjes kosten 17 euro per persoon plus 3,50 per fiets.
De fietsen hebben we op het station laten staan om de stad te verkennen. Herre had me de vorige dag verteld dat mijn bikini nu toch wel erg ruim was geworden. We hadden dus een doel voor de resterende vier uur voor vertrek van de trein. Na eerst een jurkje gekocht te hebben, je wordt toch wat ibbelig als je al ruim vier weken in twee jurkjes rondfietst, gingen we nog op zoek naar een bikini. Om 12.55, vijf minuten voor sluitingstijd kwamen we in een winkel waar ik mogelijkheden zag om in mijn maat een bikini te vinden. Dat is gelukt.
Om 15.30 waren we terug op het station. Er zaten al aardig wat reizigers. Gelukkig bleek in de trein bij vertrek er genoeg ruimte te zijn voor de fietsen een een zitplaats. We blijven er moeite mee houden om op het juiste moment inkopen te doen. Ook deze keer hadden we geen fruit en drinken ingekocht voordat de winkels sloten. Gelukkig waren er een stel leuke meiden, één  uit Macedonië en één uit Londen. Leuk contact gehad en zij hadden wel verstandig inkopen gedaan waardoor wij ge fêteert werden op snoepjes en fruit. De tocht van drieënhalf verliep voorspoedig.   Aangekomen op het station, natuurlijk druk in het centrum, en niet wetend waar naar toe te fietsen, kostte het nogal wat moeite om een slaapplaats te vinden. Soms zie je wel eens dingen verkeerd. Ik had een camping gezien die dicht bij lag maar in werkelijkheid ruim honderd kilometer verderop.
Toen op zoek naar een hotel. Het eerste dat we zagen was een ***** hotel! niet geschikt voor ons budget en bovendien gesloten. Toen zagen we een aankondiging voor een bed en breakfast. Helaas ook hier geen gehoor. Toen heb ik een stel toeristen aangesproken of zij een hotel wisten. Op 1 km afstand vonden wij hotel Panorama. Ze hadden kamers vrij, helaas niet goedkoop maar wat moet je om 21.00 's avonds in het donker in een stad die je niet kent. We checkten in en we bleken een luxe kamer voor 100 euro incl.ontbijt geboekt te hebben.
Nu zijn wij vooral Griekse hotels gewend. Het rolluik naar het balkon zat te laag en we wilden graag het uitzicht zien. Met harde hand, naar Griekse gewoonten, heeft Herre het rolluik omhoog gekregen. Op dat moment zag ik dat dit ook elektrisch kon. Maar toen was het kwaad al geschiet. We hebben het rolluik gemold. Het staat nu open en krijgen het met geen mogelijkheid meer naar beneden

1. Rob:
    4 september 2014
    Zo, dus als het niet Grieks is, dan maken jullie het dus Grieks.
    Fraai hoor. Het kan ook betekenen in wielertermen "blik op oneindig verstand op .......". Logisch toch.
  2. Sjef:
    4 september 2014
    Tineke, ik volg jouw blog en Ina volgt facebook van Herre .
    we genieten van jouw verhalen en leven mee ; we kennen de wegen en vele routes op Sardinie , sicilie en calabrie en zodoende zeggen we hier in den haag tegen elkaar: mmmm beter de trein/ boot in die contreien. Wat het zoeken van een slaapplaats betreft ( en misschien overbodig) maar ik wil je toch deze tip geven; wij hebben de app van booking .com geinstaleerd op ina's telefoon. Met die app en de Gps krijg je direct info over de overnachtingsmogelijkheden / prijzen in de buurt van waar je op dat moment bent en kan je direct boeken, moet je wel internet hebben natuurlijk . En nog iets : in milazzo kan je alleen een enkeltje boeken naar Vulcano. Voor de verdere reis moet je op volcano zelf weer een ticket boeken. Retourtjes , daar doen ze niet aan , daarvoor verwijzen ze je naar de particuliere boottrips.
    gr sjef
  3. André:
    5 september 2014
    ha Tine en Herre

vanochtend weer de sportschool in Groenekan , waar over jullie avonturen wordt gesproken met respect en eerbied. Daar hoort natuurlijk niet dat rolluik bij. Ik kan me ook niet voorstellen dat bij dergelijke hotelprijzen je handmatig een rolluik moet bedienen. Een beetje dom, dus!!
    Kijk uit naar de rest van jullie reis