Vrijdag 19 september

19 september 2014 - Messenië, Griekenland

Vrijdag 19 september
42 jaar getrouwd vandaag. We hebben de kaart goed bestudeerd en we kunnen niet fietsend Stoupa en Gythio bereiken. We hebben besloten om morgen terug te fietsen naar Kalamata en van hieruit de bus door het gebergte naar Sparti te nemen. De bus vertrekt om 14.30 en volgens de internetsite kunnen de fietsen mee. Van hieruit is het nog 42 km fietsen naar Gythio, bergafwaarts, waar woensdag de boot naar Kythira vertrekt.
We hebben heerlijk geluierd. Koffie gedronken aan zee en ons verbaasd over een vrouw die dagelijks uren staat te vissen met een lijntje en haakje. Een homp brood eraan, uitgooien en wachten terwijl zij de ene na de andere sigaret opsteekt. Met een beetje geluk heeft zij per uur één visje aan de haak geslagen formaat een klein sardientje.
Na de koffie hebben we in het kristalheldere water gezwommen. De zee was heel kalm en het was grappig om te zien dat koud zoet water opborrelde uit de bodem waardoor je een soort krinkeling in het water ziet.
Sinds ik twaalf jaar geleden heb geraft op de Colorado in de Grand Canyon ben ik steeds meer op de beweging van water gaan letten. Je verwacht dat je ademloos naar boven zou kijken maar het uitzicht op de Grand Canyon de diepte in richting Colorado is spectaculairder.
Aan het eind van de middag heeft het zowaar licht gespetterd van de regen. Die luierdagen zijn heel gezellig maar niet goed voor de lijn!

1. Maud:
    20 september 2014
    Ha Herre en Tineke, gefeliciteerd met jullie jubileum! Heel leuk om de reis te volgen zo. Geniet ervan, hartelijke groet,
  2. Jan:
    20 september 2014
    42 jaar een enorme prestatie. Van harte.
    By the way als we al het "gezamenlijke" optellen komen op 41+!
    Geniet er van.